Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Elektroniczne biuro obsługi mieszkańca

Ewidencja ludności

Kategoria: Ewidencja ludności
Nazwa pozycji: Udostępnienie danych osobowych z rejestru mieszkańców
Opłata skarbowa: opłata za udostępnienie danych jednostkowych tj. danych dotyczących jednej osoby albo imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem wynosi 31 zł. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa gdy strona działa przez pełnomocnika wynosi 17 zł. Opłaty można wnieść na rachunek bankowy: Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa 17 zł : nr 559407 0000 2001 0000 114 0002 BS Grębów , z zaznaczeniem ?opłata skarbowa?. Opłata za udostępnienie danych jednostkowych 31 zł : BS Grębów , nr: 559407 0000 2001 0000 114 0002 , z zaznaczeniem ?opłata za udostępnienie danych?.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz. U. z 2016r., poz. 722 z późn. zm.) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2018.2096.j.t) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U.2018.1044) Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańsów i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego ( Dz.U. z 2018 r., poz. 2523 ) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22.12.2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców, rejestrów zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2482)
Miejsce załatwiania sprawy:

Urząd Gminy w Grębowie pok nr 10 tel. 0-15 8112801

Termin załatwienia: Niezwłocznie
Tryb odwoławczy: Odmowa udostępnienia danych osobowych następuje w drodze decyzji administracyjnej. Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Podkarpackiego w Rzeszowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Rzeszowa w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Dodatkowe informacje:
  1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy

 

wniosek o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz z rejestru zamieszkania cudzoziemców.  Wniosek należy czytelnie podpisać.

Uwaga!

Dla zidentyfikowania w rejestrach poszukiwanej osoby, należy wskazać w części II wniosku („Dane osoby, której wniosek dotyczy”) jak najszerszy zakres posiadanych informacji (np. imiona rodziców, data i miejsce urodzenia, numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego, poprzedni adres zameldowania itp.).

dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie danych jednostkowych tj. danych dotyczących jednej osoby albo imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem w kwocie 31 zł

pełnomocnictwo jeżeli strona działa przez pełnomocnika

dowód uiszczenia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku działania przez pełnomocnika) w kwocie 17 zł

dokumenty mogące potwierdzić interes prawny, między innymi: wezwania sądowe, wezwania komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie wobec wnioskodawcy osoby, której dane mają być udostępnione (np. wyroki sądowe, wezwania do zapłaty, postanowienia i decyzje innych organów)

  1. Złożenie wniosku drogą elektroniczną

 

Przez platformę E-pulp przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Oznacza to, że wniosek ma być podpisany bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym E-puap.

     3. Sposób i termin załatwienia sprawy

 

Sposób załatwienia sprawy: Dane jednostkowe udostępnia się na wniosek osób lub jednostek organizacyjnych złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Oznacza to, że wniosek ma być podpisany bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym e PUAP.

Termin załatwienia sprawy: Bez zbędnej zwłoki, jednak nie dłużej niż 30 dni.